søndag den 12. januar 2014

LCHF kokostoppe

Da mine forældre skulle komme på besøg i dag, så var det endelig en anledning til at bage lidt lækkert. Jeg valgte at bage kokostoppe og det er heldigvis en af de kager, som man kan bage i forvejen og derfor bagte jeg dem allerede igår.
Jeg har tidligere delt en opskrift på kokostoppe her, men denne gang ville jeg gerne lave en LCHF version og har derfor lavet kokostoppene med inspiration fra Frk. Sveske som har en mega inspirerende LCHF madblog, som I kan se her.

Kokostoppe (25-30 stk)
50 gram smør
170 gram kokosfløde (den fede del af kokosmælk på dåse)
2 æg
200 gram kokosmel
1 tsk vaniliepulver
2 spsk sukrin

Smelt smør og kokosfløde i en gryde.
Imens pisker du de andre ingredienser sammen.
Når smør og kokosfløde er smeltet, blandes det i kokosmassen.
Form toppe og sæt på en bageplade med bagepapir.
Bages ved 180 grader i ca. 15 min.

Da jeg havde lavet kokostoppe af den ene halvdel, tilføjede jeg 2 tsk raw lakridspulver fra Johan Bülow, og lavede lakridskokostoppe af det sidste.


Imens de bager, smelter du ca. 100 gram mørk chokolade i vandbad. Jeg brugte 75 % chokolade, men næste gang vil jeg bruge 80 %, da jeg elsker den bitre chokoladesmag.
Når kokostoppene er afkølet, dyppes de i den smeltede chokolade.


Så nemt kan de gøres, lige på nær det mindre kokostop-uheld!




2 kommentarer:

  1. Åh, jeg elsker kokostoppe, de smager altid godt - især med en stor spand kaffe til!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, Anne, det er så lækker en hapser :-) Elsker dem også selv...
      Et ekstra plus er at de er så nemme at lave.
      God søndag eftermiddag.
      Kh. Karina

      Slet