lørdag den 17. august 2013

Lasagne med hjemmelavet lasagneplader

For nogle uger siden købte jeg denne fantastiske kogebog. 


Det er Jane Faerber, der står bage kogebogen og derudover har hun bloggen Madbanditten, som du kan finde her. Hele konceptet bag hendes madlavning er at undgå kulhydrater (kartofler, brød, pasta, ris m.m.), men derimod spise kød og grøntsager, samt ost, smør og æg. Jeg glæder mig til at læse mere om konceptet, da jeg synes det er ret spændende.

Da jeg bladrede bogen igennem første gang, faldt jeg pladask for hendes variation af lasagne.
Hun laver det hele fra bunden, også lasagnepladerne.
Opskriften på lasagnen er i kogebogen, men derudover er den også her.

Udover lasagnen, så har jeg allerede flere bagt hendes kernebrød, faktisk så sent som i dag. Men jeg undlader dog at putte revet ost i, når jeg bager brøddet.
Derudover skal jeg prøve at lave hjemmelavet bounty, oopsies, og blomkålspizza.

Det er super nemt at lave lasagnepladerne, og du skærer dem ud i den størrelse du ønsker. Vent med fordel til den er kølet godt af, inden du skærer den ud.
Som Jane også skriver, så kan pladerne nemt laves og have på køl, så man også sagtens kan få lasagne en hverdagsaften.


Jeg tilføjede lidt chilipasta til kødsovsen og derudover kom der to lag frisk spinat i lasagnen.
Resultatet blev super godt, jeg laver kun lasagne med hjemmelavede plader fremover.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar