lørdag den 1. juni 2013

Forårsruller med tigerrejer

Jeg har tidligere, her på bloggen, delt en opskrift på forårsruller, med jer.
Opskriften kan I se her, og den er med klassisk oksekødsfyld.

De forårsruller jeg har lavet i dag, er mere sommeragtige, da fyldet er meget simpelt og let.

Opskrift - ca. 10 forårsruller - 2 personer:
300 gram rå tigerrejer
2 friske røde chili
2 forårsløg
hvidkål (ca. 300 gram)
2 cm finthakket ingefær
2 spske soya
20 forårsrulleark (2 til hver)
Smagsneutral olie

Fjern skallen fra rejerne og rens dem.
Hak chili og ingefær fint, snit forårsløg og hvidkål i fine stykker.
Tag forårsrulledejen ud af fryseren og læg det i et vådt klæde.
Steg rejerne i olie ved høj varme. Når de er rosa, tages de af varmen og skæres i stykker.
Rist chili og ingefær kort i olie og tilsæt hvidkål, forårsløg og soya.
Lad det stege i ca. 5 min og tilsæt rejerne og steg i yderligere 5 min.
Sluk for varmen og lad det køle af.




Nu kommer det sjove, forårsrullerne skal foldes.


Læg forårsrulledejen, så der er en spids ind mod dig selv. Fyldet lægges i hjørnet tættest mod dig selv. Dejen foldes omkring fyldet, og de to spidser lukkes ind over rullen og rulles færdig.


Jeg valgte kun at stege 4 ruller i aften og de resterende ligger nu i fryseren på en tallerken indtil de er frosne. Så puttes de i en pose. Så er de nemmest at tage op enkeltvis.

Rullerne steges på en varm pande med lidt olie.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar