mandag den 24. juni 2013

Kyllingedeller med haidari

Jeg synes godt det kan være en udfordring at få en god smag i kyllingedeller. 
Jeg har efterhånden prøvet lidt af hvert, og i dag skulle det så afprøves med haidari i farsen.
Det blev nok det bedste resultat, jeg indtil nu har lavet, så er ret tilfreds!

Dellerne blev lækre saftige, og smagen var skøn krydret.

Jeg brugte følgende til 1 pakke hakket kylling:
1 æg
ca. 2 dl havregryn
½ revet squash
salt og peber
2 spske haidari
frisk timian

Til dem der ikke kender haidari, så er det feta der er blandet med peberfrugt, soltørrede tomater og chili. Kan fået i forskellige varianter ved grøntsagshandlerne.

Det hele blev blandet godt sammen og derefter stod det på køl i ca. 20 min, inden jeg formere dellerne. 
Dellerne blev fordelt på en bageplade med bagepapir, og bagt i ovnen.
200 grader i ca. 20 min. (tror jeg nok)
Jeg vendte den halvvejs, for at give dem et mere ens look!

Til kyllingedellerne fik jeg en lækker sommersalat med friske jordbær, majs, friske spinatblade og meget andet lækkert.



Et lille majstrick:
Det kan godt være lidt noget grat at bide af en majskolbe og så er der ikke noget værre, end når der sætter sig noget i tænderne.
Derfor koger jeg tit majskolben i 3 stykker og skærer så majsene fri.
På den måde hænger nogle af majsene stadig sammen og giver et frisk pift til salaten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar