mandag den 29. juli 2013

Ratatouille med oksedeller

Jeg er kæmpe fan af nem aftensmad, og så er jeg samtidig også kæmpe fan af at lave en stor portion aftensmad, så der er rester til i hvert fald en dag mere.

Ratatouille er en traditionel fransk vegetarret, lavet på forskellige grøntsager og krydderier.
Det er en af mine yndlingsgrøntsagsretter, da den kan laves med det man lige har i køleskabet, så man undgår madspild, og så kan krydres helt efter dine smagsløg. 
Nogle vil nok mene det er synd for grøntsagerne, at tilsætte store mængder frisk chili, men jeg elsker det. Kender også en anden, der elsker det, ikke Mutti?

Til denne portion brugte jeg:
1 squash
6 gulerødder
4 store tomater
3 snackpeber
1 rødløg
3 friske chili
2 fed hvidløg
1 dåse hakkede tomater
1 håndfuld frisk basilikum
rigeligt salt og peber
cayennepeber
spidskommen
1 oksebouillon


Hak det hele fint, varm olivenolie i en wokgryde og tilsæt grøntsagerne. Lad det varme godt igennem og tilsæt herefter de hakkede tomater fra dåse.
Lad retten simre i min 30 min.


Imens retten simrede, lavede jeg farsen til oksedeller
Jeg brugte:
1 pakke hakket oksekød
2 teskeer grøn pesto
2 spiseskeer hytteost
salt og peber

Bland det godt sammen til en fast fars, og form runde kugler.
Læg på en brandepande med bagepapir og bag i ovnen ved 200 grader i ca. 15 min.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar