mandag den 18. februar 2013

Kyllingelasagne ala Øllgaard


Det er dejligt at have god tid, til at lave aftensmad.
Så er der mad til et par dage og det er dejlig nemt, når det er en uge med mange planer.

Denne ret er lavet med inspiration ud fra Caroline Flemmings opskrift på kyllingelasagne.
Hendes opskrift findes i denne kogebog.



Hun bruger mascarpone i opskriften, det har jeg skiftet ud med mornay sauce, da jeg synes den ellers bliver for fed. Derudover kom da ikke rødvin i, hvilket hun bruger (Nok mest fordi jeg fik nok vin i fredags) Derimod kom jeg lidt flere grøntsager i.

Kyllingelasagne ala Øllgaard:

450 g hakket kylling
1 løg
2 fed hvidløg
1  revet squash
2 revet gulerødder
2 dåser hakkede tomater
1 dåse tomatpure
salt og peber
paprika
godt med chili
en håndfuld friske basilikumblade
Blandes sammen og laves til en kødsovs, der står og små koger i 10 min.

Hertil vaskes frisk spinat og lægges lag på lag, med kødsovs, mornay sauce, friske lasagneplader. Ovenpå toppes med revet ost og friske basilikumblade.

Bages i ca 30 min. ved 180 grader.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar