søndag den 19. maj 2013

Chokorug ala Øllgaard

Da Lagkagehuset åbnede i Aarhus, fandt jeg ud af, jeg havde en last, jeg aldrig har kendt til før. Og hvilken last... Ja, jeg har fået øjnene op for deres fantastiske Chokorug, som er en rugbrødsbolle med chokolade. Men altså, tænker jeg, dem må man kunne bage selv.
Derfor har jeg i dag, været i køkkenet og eksperimentere, for at lave mit eget chokorug.

Det blev den nemme løsning, altså en rugbrødsblanding fra Amo. 
Men den er valgt fordi det er et kernerugbrød og fordi det skal koldhæve.
Derudover er hjemmebagt rugbrød, ikke det jeg har gjort mest i, faktisk kun kernebrøddet her. Men det kunne sikkert også være ret lækkert med chokolade. 
Det må prøves en anden dag.

Chokorug ala Øllgaard:
½ pakke kernerugbrød fra Amo
ca. 75 gram mørk chokolade
Bagte og hakkede hasselnødder

Dejen røres godt sammen og stilles koldt i min. 6 timer.
Dejen formes til boller, og vendes i de hakkede hasselnødder.
Jeg er ikke så vild med skallen fra hasselnødder, så derfor får de lidt varme i ovnen, så skallen kan nulres af. Lav rigeligt, for de er også ret gode som snack.



Bollerne bages ved 230 grader i varmluftsovn, efter ca. min skruer man ned til ca. 180 grader.

Lad dem køle lidt af, inden du sætter tænderne i dem. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar