søndag den 22. september 2013

Blomkålspizza

Nogle af jer kan måske huske jeg lavede mini blomkålspizzaer med laks, som god til en snack, da den serveres kold. Men jeg har nu længe haft lyst til at prøve at lave en rigtig pizza med denne meget omtalte blomkålspizzabund. 
Hvis man sætter næsen op efter at få en lækker sprød pizzabund ala de pizzaer man fx. får serveret på Grappe, som den her,


så kan jeg lige så godt advare, så bliver man pænt skuffet. 
Men ser man bort fra det, så får man en lækker pizza, men en bund, som man slet ikke forbinder med blomkål.

Jeg brugte endnu en opskrift fra Madbanditten, som I kan finde her.
Jeg valgte at bruge cheddar i bunden, det gav en ret godt smag.

Som fyld på pizzaen brugte jeg:
tomat passata
frisk mozzerella
parmaskinke
corizo
sorte oliven
jalapeno
frisk spinat

På toppen kom frisk basilikum, da den var færdig.





Et rigtig godt alternativ til den almindelige pizza. 
Rigtig god søndag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar