mandag den 30. september 2013

Fyldte squash

Som jeg tidligere har fortalt jer, så er jeg kæmpe fan, af at bruge årstidens grøntsager og frugter. 
På den måde får jeg forskellige grøntsager, og udfordrer mig selv til at lave varierende retter og for den sags skyld, lave retter med nye ingredienser.

Lige nu er det højsæson for squash - og dette er ikke en ny grøntsag for mig, men derimod en af mine yndlingsgrøntsager.
Der er ikke det, som man ikke kan bruge squash til eller i: squashkage, brød med squash, kyllingedeller, fiskelasagne, squash-fritter, og så videre.

Så I kan godt se, det er en grøntsag jeg bruger flittigt, og især når man kan købe en kæmpe squash til 5 kr. ved en lille gårdbutik ved Rønde.

I aften har jeg lavet en ret, jeg ikke har lavet før. 
Fyldte squash med krydret oksekød.

Til det brugte jeg:
squash 
hakket oksekød
2 fed hvidløg
2 revet gulerødder
salt og peber
chili
timian
oregano
lidt tomatpassata
lidt revet cheddar

Oksekødet og hvidløg svitses og de øvrige ingredienser tilsættes.
Squashen udhules og fyldet kommes i, gerne med lidt top på.
Hertil toppes med rødløg, frisk tomat, frisk mozzerella og frisk basilikum.

De fyldte squash bages i en forvarmet ovn ved 175 i 15-20 min.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar