søndag den 29. september 2013

Omelet

Det sidste stykke tid har jeg prøvet at spise udenom alt for mange kulhydrater, så som kartofler, pasta, brød og sukker. Resultatet heraf er faktisk en følelse af at være meget mindre oppustet, og en følelse, af at føle mig mere sund. Utroligt, hvad så lille en ændring kan gøre!

En af de største udfordringer, er ikke at få brød. Jeg elsker alle former for brød, og det ligger meget dybt i mig, at spise brød til de fleste måltider.
Det prøver jeg på at få mindsket, og det går faktisk ret godt.
Men jeg er ikke fanatisk omkring det, igår fik jeg et par skiver rugbrød fra Emeryes og lidt æblekage til eftermiddag. 

Til morgenmad i weekenderne, når der er god tid og overskud, er jeg begyndt at lave omelet.
Først forsøg gik ikke helt så godt, resultatet blev ikke særlig smukt. Men øvelse gør mester for min omelet i dag, blev efter min mening, ret perfekt.

Omeletten mætter rigtig godt, og er et godt måltid ovenpå træning, hvor man er rigtig sulten. 

Til omeletten bruger jeg:
3-4 æg
meget lidt skummetmælk
salt og peber

Pisk sammen og steg på panden i kokosolie.
Sørg for at få alt æggemassen fast inden du putter fyldet på og lukker omeletten sammen.

Fyldet i dag:
frisk tomat
frisk rød chili
revet skinke
frisk basilikum


Omeletten fra første forsøg, kan man jo faktisk ikke kalde en omelet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar