onsdag den 13. marts 2013

Lækker bønnesalat

Det er lækkert med en god salat.
Men jeg synes tit man laver de samme salater, dem man elsker og dem man kender.
Jeg har et svagt punkt for grønne bønner, så det skulle i dag være hovedingrediensen i min salat.

Ved grøntsagshandleren fandt jeg udover de friske bønner:

cherrytomater
sukkerærter
bredbladet persille
avokado
lime

Det hele blandes sammen med bønnerne, som jeg havde blancheret let.

Til sommer når der er friske danske jordbær  og blåbær, så forestiller jeg mig, at de kunne være super lækre heri.

Salaten skal vendes med en dressing, efter min smag, skal den kun lige kunne anes og ikke overhældes med dressing. Prøv jer frem, hvor meget I vil have i.

Dressing:
1 spsk god olivenolie
2 spsk skyr
revet limeskal af øko lime
lime saft
salt og peber


Ingen kommentarer:

Send en kommentar