søndag den 17. marts 2013

Opskrift på snaskede snegle

Her kunne I læse om min hyggelige formiddag med madklubben.
Som prikken over i'et, fik vi til sidst snaskede snegle.



Det er en opskrift fra Louisa Lorang, som har en rigtig lækker mad-blog, se her!
Jeg har dog ændret lidt på fyldet, men det kan man lave som man er til.

Opskriften giver snegle til 6-8 personer.

Dej:
1 dl sødmælk - jeg brugte dog letmælk
50 gram gær
1 knivspids salt
½ dl rørsukker
100 gram smeltet smør
5 dl mel

Lun mælken og opløs gæren deri.
Tilsæt salt, sukker og smeltet smør.
Til sidst rør mel i og lad dejen stå og hæve lunt i 1 time.

Fyld:
50 gram smør
1 dl brun farin
1 teske kanel
1 revet gulerod
75 gram hakkede mandler
50 gram revet marcipan

Varm smør, brun farin og kanel op i en gryde.
Når det igen er kølet lidt af, tilsæt de sidste ingredienser.

Rul dejen ud, og smør fyldet ud.
Rul dejen sammen til en pølse, og skær den i stykker.
Put bagepapir i en springform, og sæt sneglene deri.




Herefter hæver de i ca. 30 min.
Bages derefter i ovnen ved 185 grader i ca. 30 min.




Når sneglene er kølet af, kommes glasur på!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar