tirsdag den 16. april 2013

Asparges med serranoskinke

Et smut forbi min yndlings grøntsagshandler, resulterede i dette til aftensmad:


Jeg købte friske asparges, oliven og fetasmat med ramsløg og basilikum.

Dette er en super nem ret at lave, enten som en forret, eller som i aften, en let aftensmad.
De friske asparges vaskes, og stilken knækkes af, der hvor den naturligt knækker.
Derefter blancheres de i kogende vand i ca. 3 min.
Herefter vikles der serranoskine om ca. 3 asparges og ligges på en bageplade.
De tilberedes i en opvarmet ovn på 200 grader i ca. 10 min.

I dag købte jeg hjemmelavet fetasmat med ramsløg og basilikum.
Hvis jeg selv skulle lave det, ville jeg bruge blød feta, lidt skyr, frisk ramsløg, basilikum, salt og peber.
Dette vil jeg blande sammen med en stavblender.

Altid en fornøjelse af handle i Ana frugt og grønt på Trøjborg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar