onsdag den 17. april 2013

Kartoffelsalat med varmrøget laks og spidskål

I dag er det onsdag og det skal fejres med fisk til middag og aften!
Til frokost fik jeg fiskedeller, ristet rugbrød og frisk tomat.

I Alt for damerne for et par uger siden, så jeg en lækker salatopskrift.
Alt for damerne har fået en ny madskribent og det er Ditte lykke Ingemann og hun har bloggen Thefoodclub
Hun  har derudover udgivet hendes egen kogebog i år: Salater fra The Food Club.
I dag er det afgjort, jeg SKAL eje denne kogebog.

Ditte laver de lækreste retter, og så tager hun det mest fantastiske madbilleder.
Man kan ikke undgå at sidde og savle lidt, når man kigger på hendes blog!

Jeg elsker salat og denne her, er hoppet lige ind på top 5!!
(Måske jeg skulle skrive lidt om min salat top 5 en dag??)



Jeg har ændret lidt på Dittes opskrift, da jeg kun havde skyr og ikke creme fraiche 18%.

Kartoffelsalat med varmrøget laks og spidskål (1 person):
100 gram små kartofler
2-3 blade fra et spidskål snittet fint
150 gram laks

Dressing:
2 spsk skyr
revet citronskal fra en økologisk citron
1 fed hvidløg
citronsaft
salt og peber

Kog kartoflerne, lad dem køle af og skær dem i grove tern.
Rør dressing sammen og vend spidskål og kartofler heri.
Ovenpå kommer laksen, som er revet i grove stykker.

Jeg havde lidt asparges tilbage fra igår, så det fik jeg til.
Ovenpå lidt frisk timian.

Lidt ekstra:
Jeg blandede noget af mit fetasmat med ramsløg og basilikum i dressingen.
Det gav en super lækker smag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar