søndag den 7. april 2013

Pizza med krydret oksekødskugler



Til de krydret oksekødskugler brugte jeg følgende:

hakket oksekød
1 fed hvidløg
frisk basilikum
chiliflager
spidskommen
salt og peber

Røres godt sammen og formes som små kugler.

Pizzadejen lægges på en bageplade, og herpå smøres tomatsauce.
Et hel løg skæres i tynde skiver, og fordeles på pizzaen.
Hertil rigeligt med jalapeno, og herefter fordeles oksekødskuglerne på pizzaen.
Pizzaen toppes med frisk mozzarella, som rives i små stykker, frisk basilikum, oregano og halverede cherrytomater.

I dag snød jeg med pizzadejen, det vil sige, jeg havde købt en færdiglavet pizzadej, da jeg faktisk troede jeg skulle have haft tømmermænd i dag.
Det er en nem løsning, men foretrækker en hjemmelavet dej.

Til pizzaen fik jeg salat og dressing.

Håber I har haft en god weekend!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar